Czytelnia

Jacek Kłębowski

tel. 690 848 006
Umów się online

Poprawa potencji seksualnej

Przykładowa dieta

07:00 Posiłek I
Propozycja 1. Pieczywo z pastą z awokado, jogurt naturalny z owocami i lnem mielonym
Chleb żytni pełnoziarnisty 90 g 3 kromki
Awokado 90 g 1 porcja
Pomidor 130 g 1 średnia sztuka
Bazylia świeża 9 g 3 łyżeczki
Sok z cytryny 5 g 1 łyżeczka
Jogurt naturalny 220 g 1 szklanka
Siemie lniane 5 g 1 łyżeczka
Kiwi 60 g 1 sztuka
Truskawki 100 g 10 sztuk

Sposób przygotowania: Z awokado wyżłobić miąższ. Pomidora sparzyć, obrać ze skórki. Pokrojone w kostkę awokado i pomidor zmiksować. Pieczywo posmarować pastą, skropić sokiem z cytryny i oprószyć listkami świeżej bazylii. Kiwi obrać i pokroić. Z truskawek usunąć szypułki i pokroić na połówki. Owoce połączyć z jogurtem, dodać siemię i wymieszać.

10:00 Posiłek II
Propozycja 1. Sałatka z grejpfruta i orzechów, pieczywo pełnoziarniste z szynką i pomidorem
Mieszanka sałat 15 g 2 garście
Grejpfrut 300 g 1 sztuka
Orzechy włoskie bez łupin 16 g 4 sztuki
Oliwa z oliwek 5 g 1 łyżeczka
Sok z cytryny 5 g 1 łyżeczka
Cukier 2 g szczypta
Pieprz czarny mielony 2 g szczypta
Sól 2 g szczypta
Chleb żytni pełnoziarnisty 60 g 2 kromki
Szynka z kurczaka 40 g 2 duże plastry
Pomidor 28 g 4 plastry

Sposób przygotowania: Różyczki brokuła ugotować w wodzie, wyłożyć na talerz, ostudzić. Ser feta pokroić w kostkę. Czosnek przecisnąć przez praskę, połączyć z jogurtem naturalnym i drobno pokrojonym koprem. Migdały uprażyć na złoty kolor bez tłuszczu na patelni teflonowej. Do miseczki włożyć różyczki brokuła, ser fetę i polać sosem jogurtowym. Całość posypać migdałami. Pieczywo zjeść do posiłku.

13:00 Posiłek III
Propozycja 1. Sałatka z krewetek, brzoskwini i zielonego groszku, pieczywo
Krewetki tygrysie 72 g 6 sztuk
Brzoskwinia 120 g 1 średnia sztuka
Groszek zielony konserwowy 220 g 1 szklanka
Sałata 10 g 2 liście
Sok z limony 6 g 1 łyżka
Olej lniany 10 g 2 łyżki
Pieprz czarny mielony 2 g szczypta
Sól 2 g szczypta
Chleb żytni pełnoziarnisty 60 g 2 kromki

Sposób przygotowania: Krewetki umyć, usunąć ogonki i ugotować na parze. Sałatę porwać i przełożyć do miseczki. Dodać groszek, krewetki i brzoskwinię pokrojoną na mniejsze kawałki. Sok z limonki połączyć z olejem, dodać sól i pieprz. Sosem polać sałatkę. Całość wymieszać.

16:00 Posiłek IV
Propozycja 1. Łosoś z pęczakiem i wiosenną surówką
Łosoś surowy, filet 150 g 1 sztuka
Przyprawa do ryb 3 g 1 łyżeczka
Sok z cytryny 5 g 1 łyżeczka
Kasza jęczmienna, pęczak 100 g 1 woreczek
Sałata logowa 70 g 2 liście
Pomidor 130 g 1 średnia sztuka
Ogórek 70 g 1 sztuka
Jogurt naturalny 2% 50 g 1/3 kubka
Sok z cytryny 10 g 1 łyżka
Pieprz czany mielony 2 g szczypta
Koper 3 g 1 łyżeczka

Sposób przygotowania: Łososia umyć, osuszyć, skropić sokiem z cytryny i natrzeć przyprawą do ryb lub ulubionymi ziołami. Zawinąć w folię aluminiową i piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni około 20 minut. Kaszę ugotować według instrukcji na opakowaniu. Sałatę umyć, osuszyć i porwać na kawałki. Dodać pomidora i ogórka pokrojonego w kostkę. Jogurt doprawić pieprzem, sokiem z cytryny i posiekanym koperkiem. Sos dodać do reszty składników i wymieszać.

19:00 Posiłek V
Propozycja 1. Dorsz w warzywach z ryżem i brokułami, sok pomidorowy
Dorsz surowy filet 100 g 1 sztuka
Papryka czerwona 60 g 1/2 małej sztuki
Cukinia 100 g 1 kawałek
Oliwa z oliwek 5 g 1 łyżeczka
Pomidor 15 g 2 plastry
Bazylia świeża 3 g 1 łyżeczka
Pieprz czarny mielony 1 g 1/2 łyżeczki
Sól 2 g szczypta
Sok z cytryny 5 g 1 łyżeczka
Ryż brązowy 50 g 1/2 woreczka
Brokuły 100 g 1 sztuka
Sok pomidorowy 220 g 1 szklanka

Sposób przygotowania: Rybę rozmrozić, doprawić solą i pieprzem. Na kawałku folii aluminiowej ułożyć doprawioną rybę, na to paski papryki, cukinii i cząstki pomidora. Całość skropić sokiem z cytryny, oliwą i posypać posiekaną bazylią. Zawinąć szczelnie w folię i piec w piekarniku w 180 stopniach około 20 minut. Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu. Brokuł podzielić na różyczki, gotować na parze około 7 minut. W razie potrzeby można posolić do smaku.

Analiza odżywcza diety

Wybrane składniki Zawartość w diecie
Kalorie 2420 kcal
Białko 121 g
Węglowodany 374 g
Tłuszcze 68 g
Tłuszcze nasycone 14 g
Tłuszcze jednonienasycone 30 g
Tłuszcze wielonienasycone 25 g
Omega-3 6,2 g
Witamina B1 2,3 mg
Witamina B2 2,2 mg
Witamina PP 33 mg
Witamina B12 8,4 mcg
Witamina C 457 mg
Witamina E 22,4 mg
Wapń 1128 mg
Magnez 695 mg
Żelazo 27,2 mg
Cynk 17,6 mg
Błonnik pokarmowy 71 g

autor: dr Dariusz Szukała

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Budowa masy mięśniowej 2500 kcal

Przykładowa dieta 07:00 Posiłek I Propozycja 1. Omlet śródziemnomorski z pieczywem, sok pomidorowy, owoc Jajo 100 g 2 sztuki Białko jaja 30 g 1 sztuka ...

czytaj więcej

Budowa masy mięśniowej 2700kcal

Przykładowa dieta 06:00 Posiłek I Propozycja 1. Omlet z płatkami owsianymi, pieczywo, owoc Jajko 100 g 2 sztuki Białko jaja 60 g 2 sztuki Mleko ...

czytaj więcej
Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ