Czytelnia

Jacek Kłębowski

tel. 690 848 006
Umów się online

Lecytyna pomaga w seksie

Potencja seksualna w dużej mierze uzależniona jest od sprawnego funkcjonowania układu nerwowego. Z popędem płciowym związane jest klika mózgowych neuroprzekaźników, wśród których kluczową rolę pełni acetylocholina.

Jej wysoki poziom w mózgu i układzie nerwowym zapewnia odpowiednia podaż choliny, której najbogatszym źródłem w pożywieniu są wątroba, żółtko jaja i kiełki pszenicy. Dzienne zapotrzebowanie na cholinę wynosi ok. 300-400mg, jednak w wyniku stresu, często towarzyszącego codziennemu życiu, podaż tego składnika powinna być zwiększona przynajmniej dwukrotnie. Z tego tytułu cennym uzupełnieniem diety może okazać się lecytyna , która oprócz choliny zawiera jeszcze inny niezwykle ważny składnik pokarmowy - inozytol obficie występujący w płynie nasiennym. 100g spermy zawiera ponad 50mg inozytolu.

Cholina, będąca składnikiem lecytyny jest także niezbędna do wytwarzania tyroksyny - jednego z hormonów tarczycy wpływającego m.in. na pobudliwość seksualną. Sprawnie funkcjonujący gruczoł tarczowy zapewnia szybką przemianę materii, zapobiega nadwadze i spadkowi sił witalnych. Do właściwego funkcjonowania gruczołu tarczowego niezbędny jest także jod, którego największe ilości występują w produktach pochodzenia morskiego, a także także białko, witaminy grupy B, oraz witamina E i C. Dieta ze zwiększoną podażą białka podnosi we krwi poziom aminokwasu tyrozyny, z którego produkowana jest tyroskyna. W diecie warto więc uwzględniać więcej produktów białkowych, szczególnie ryb morskich, a także produktów będących cennym źródłem potrzebnych tarczycy witamin (wątroba, zarodki pszenne, drożdże piwne, zbożowe przetwory pełnoziarniste, brązowy ryż, orzechy, rośliny strączkowe).

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Dieta i seks - Kontroluj tłuszcz w diecie

Nadmiar tłuszczu w diecie, a także niewłaściwy jego rodzaj mogą sprzyjać wzrostowi masy ciała oraz potęgować niebezpieczne zmiany w naczyniach krwionośnych, zwiekszając ryzyko impotencji o ...

czytaj więcej

Tłuszcze które sprzyjają potencji

Głównym źródłem tłuszczów w diecie ukierunkowanych na poprawę sprawności seksualnej powinny być kwasy tłuszczowe jednonienasycone, które wyraźnie obniżają poziom szkodliwego cholesterolu LDL, podnoszą jego korzystne ...

czytaj więcej
Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ